مهمترین ویژگی که یک اتاق خواب باید داشته باشد این است که حس آرامش و راحتی را به شما القا کند.
امروزه روانشناسان، بسیار از اهمیت خواب سالم و تاثیر آن بر روی روح و جسم ما سخن می گویند؛ بنابراین توجه داشتن به تختخواب  برای ایجاد فضایی که در آن بتوانیم به خوابی عمیق و سالم پس از یک روز کاری شلوغ و پراسترس، دست پیدا کنیم، امری ضروری است. فارغ از نقش اصلی سرویس خواب که برای راحتی و آسودگی فراهم شده است به دلیل اینکه سرویس خواب از اجزای اصلی اتاق خواب به شمار می آید پس باید به نقش دکوراتیو بودن آن نیر توجه کنیم که تا حد امکان به اتاق خود انرژی و روح دهیم.

در انتخاب سرویس خواب مناسب چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

اولین نکته‌ای که در انتخاب سرویس خواب باید به آن توجه کنیم تخت می‌باشد که جز مهمترین اجزای اتاق خواب است و اهمیت آن به دو دلیل است اول اینکه شما روی تخت خواب می‌خوابید پس بیشترین تاثیر را در راحتی خواب شما خواهد داشت و دوم اینکه به محض ورود به اتاق خواب اولین چیزی که به چشم می‌آید تخت خواب است پس از نقش دکوراتیو بودن آن نیز نباید غافل شد.

تخت خواب شما نباید به هیچ وجه به‌صورتی باشد که درخواب شما اختلال ایجاد کند مثلا در هنگام غلتیدن صدا بدهد یا تکان بخورد. تخت خواب شما باید مکانی راحت و گرم باشد که به شما آرامش دهد و به شما در داشتن خوابی راحت و آسوده کمک کند.
امروزه سرویس خواب‌های مختلفی با جنس‌ها، طرح‌ها، سایزها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است. باید توجه داشت که اشخاص مختلف برای داشتن خوابی آسوده و سالم، شرایط مختلف و نیازهای متفاوتی را می‌طلبند. بنابراین به هیچ وجه نمی توان برای همه افراد یک نسخه پیچید. مثلا افراد بلند قدتر به تخت‌های بزرگتری نیاز دارند یا بعضی افراد ترجیح می‌دهند تخت‌های کم ارتفاع‌تری را انتخاب کنند بعضی‌ها طرح‌های کلاسیک را می‌پسندند و بعضی‌ها طرح‌های مدرن.

سرویس خوابی انتخاب کنید که این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  1. به جنس سرویس خواب خود بیشتر از هر چیزی اهمیت بدهید تخت شما نباید به گونه‌ای باشد که پس از چند سال استفاده در هنگام غلتیدن صدا بدهد یا تکان بخورد و باعث شود از سطح عمیق خواب شما کاسته شود پس حتما سرویس خوابی بادوام انتخاب کنید.

 

  1. ابعاد تخت خواب نکته دیگری است که باید به آن توجه کنید تخت خواب‌های متوسط با عرض 90 سانتی متری برای یک نفره و عرض 160 برای تخت دو نفره مناسب هستند، حتما در هنگام انتخاب تخت خواب به ابعاد اتاق و قد و وزن افراد استفاده کننده از تخت خواب توجه کنید، تخت خواب حتما باید از قد افراد بلند تر باشد و بهترین حالت ارتفاع 40 تا 45 سانتی‌متر بالاتر از سطح اتاق است. ارتفاع تخت‌های معمولی حدود  12 تا 13 سانتی متر با تخت‌های سلطنتی تفاوت دارد. بسیاری از افراد دوست دارند از فضای زیر تخت‌ها استفاده کنند در این صورت می توانید تخت‌هایی که در زیر خود باکس دارند را انتخاب کنید؛ این کشوها نظم دهی را در اتاق شما راحت‌تر می‌کنند.

 

  1. نکته دیگر که باید به آن توجه کنید تشک، بالشت و پتوی شما می‌باشند که بیشترین تماس را با شما هنگام خواب دارد، اگر جز کسانی هستید که از دردهای ناحیه کمر، گردن و یا زانو رنج می برید حتما قبل از خرید این موارد به توصیه‌های پزشک معالج خود توجه کنید. تشک‌ها انواع مختلف دارند تشک‌های فنردار، فومی و بادی؛ تشک‌های فنردار رایج‌ترین نوع تشک است که استاندارد آنها بوسیله تعداد فنرهای آنها تشخیص داده می‌شود. سایزهای دونفره، فول سایز، کینگ و کویین اندازه های استاندارد تشک هستند و سایز کالیفرنیا کینگ برای کسانی که سایزهای استاندارد برایشان کوچک است مناسب است ابعاد این تشک 182 سانتی متر در 213 سانتی متر است.

سرویس خواب

 

انتخاب رنگ مناسب برای خرید سرویس خواب

اتاق خواب شما باید مکانی باشد که به شما آرامش ببخشد و به شما کمک کند که بتوانید  به جسم و روح خسته خود بعد از یک روز طولانی کاری طراوت و سرزندگی دوباره دهید بطوری که صبح از خواب بیدار می‌شوید کاملا سرزنده و سرحال باشید و برای روز بعدی آماده باشید. رنگ‌ها نقش بسیار مهمی در تاثیر گذاری روحیه شما دارند. هیچوقت قدرت رنگ‌ها را ضعیف نشمارید وقتی میگویم رنگ منظورمان فقط رنگ دیوارها نیست، رنگ تمام وسایل داخل اتاق، سرویس خواب، فرش، بالشت‌ها و پتوها، گلدان و قاب عکسها باید با هم هارمونی داشته باشد و طوری انتخاب شود که به شما آرامش دهد که مسلماً انتخاب رنگ‌ها کاملا شخصی است. انسان‌های مختلف از رنگ‌های مختلف حس آرامش می‌گیرند بی توجهی به انتخاب درست رنگ‌ها، جلوه و زیبایی سرویس خواب نیز مدخوش خواهد کرد.

خانواده‌ای از رنگها و آمیزش از رنگ‌هایی که با یکدیگر هارمونی دارند را انتخاب کنید و در وسایل اتاق و پارچه‌ها و رنگ اتاق به کار ببرید تا اتاقی منحصر به فرد داشته باشید. برای این کار می‌توانید در 60 درصد وسایل بزرگ اتاق  مثل دیوار و سرویس خواب از رنگ‌های اصلی استفاده کنید و در 30 درصد وسایل اتاق از رنگ‌های خنثی و سرد استفاده کنید و در 10 درصد وسایل اتاق از رنگ‌های تند و تیز استفاده کنید. از نور اتاق خوابتان نیز غافل نشوید. یک اتاق خواب خوب، یک اتاق خواب روشن است چه این نور ازمنبع طبیعی گرفته شود یا به صورت مصنوعی به اتاق جلوه دهد. شما قبل از خرید باید تمام اجزای سرویس خواب را بشناسید و بتوانید کیفیت بهتر را تشخیص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست